مطالب میجیک

تفاوت مربی ایتالیایی تیم ملی والیبال زنان با مربیان داخلی

ملی پوش والیبال بانوان در خصوص تفاوت های مربی ایتالیایی با تیم ملی والیبال بانوان گفت: سبک والیبال متفاوت است و سیستم اروپایی و ایتالیایی دارد.

به گزارش میجیک، دومین اردوی تیم ملی والیبال بانوان زیر نظر الکساندرا کامدلی سرمربی ایتالیایی از 18 فروردین آغاز می شود.

شبنم علیخانی درباره وضعیت اردوی تیم ملی به میجیک گفت: چهار روز بعد از لیگ اردوی خوبی داشتیم که بازیکنان و مربیان با هم آشنا شدند. بعد از عید اولین اردو توسط تمامی بازیکنانی که به صورت منظم در نوبت صبح و عصر اجرا داشتند آغاز شد. این تیم گروه هایی ایجاد کرده است و در هر گروه چند بازیکن کوچک وجود دارد. این به بازیکنان اجازه می دهد بیشتر تمرین کنند و تمرینات بیشتر تکرار شود.

وی افزود: ما تمریناتی داریم و اگر ضعفی وجود داشته باشد راه حل را به ما نشان می دهند و به آن عمل می شود. در کل از شرایط اردو راضی بودیم. به شخصه بدنم برای آسیب دیدگی آماده نیست، اما به اردوی پایانی رسیده ام و خوشبختانه هنوز سالم هستم.

تیم ملی والیبال بانوان در خصوص تفاوت سبک تمرین آله با مربی تیم ملی ایران گفت: این کاری است که ما به خاطر مربی ایرانی انجام می دهیم اما سبک آله متفاوت است و سیستم اروپایی و ایتالیایی دارد. تعدادی از مسائل و تکنیک ها در همه وجود دارد که آله در حال حاضر روی آنها کار می کند تا آنها را برطرف کند و چند اشتباه مرتکب شود. ما در ابتدای راه هستیم و هنوز خیلی زود است که درباره این تفاوت‌ها صحبت کنیم، اما شخصاً در مقایسه با سال‌هایی که در تیم ملی بودم، بیش از پنج، شش تفاوت متفاوت دیده‌ام.

وی به بازی پیش از تیم ملی اشاره کرد و گفت: بازی کشورهای اسلامی، جام ملت ها و بازی های آسیایی را پیش رو داریم. ما باید در کشورهای اسلامی به نتایج خوبی برسیم تا حضورمان در هانگژو 100 درصد باشد. روند تمرینی ما خوب است و خوب خواهیم بود. ما با دانش و پرورش در سمت مربیگری هستیم، مطمئنم تغییرات زیادی رخ خواهد داد و خیلی امیدوارم امسال نتایج خوبی بگیریم.

علیخانی در پایان گفت: از آقای داورزنی و خانم محمدیان بابت فرصتی که در اختیار بازیکنان برای همکاری با مربیان خارجی قرار گرفت تشکر می کنم. نمی‌خواهم با سرمربی ایرانی مشورت کنم، اما اگر یک قدم به عقب برداریم، یعنی همه می‌خواهند جلو بروند و به جایگاه واقعی برسند. از شما تشکر می کنیم و امیدواریم با برگزاری اردوهای منظم و یادگیری تکنیک ها و تاکتیک های بهتر بتوانیم نتایجی مطابق با والیبال ایران کسب کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا